Szkolenie sztuka pisania tekstów reklamowych

Szkolenie sztuka pisania tekstów reklamowych

„Sztuka pisania tekstów reklamowych” to jednodniowe szkolenie połączone z warsztatami, które przeprowadziliśmy jako eksperci Pegaz Group z Sopotu dla firmy Ford Gołębiewski – Autoryzowany Dealer Forda  w Starogardzie Gdańskim.  Szkolenie zrealizowane zostało w projekcie „Akademia Rozwoju Kompetencji Kadr PHU Gołębiewski”.

Poruszane zagadnienia podczas szkolenia:

  • Twórcze pisanie tekstów promocyjnych, podstawy copywrintingu,
  • Hasła i slogany reklamowe
  • Tworzenie tekstów – specyfika nośników (ulotki, foldery, oferty specjalne, reklamy w obcych wydawnictwach, artykuły do gazet, mailingi)
  • SEO copyrighting
  • Warsztaty pisania tekstów
  • Hasła i slogany reklamowe
  • Przygotowania wydawnictw promocyjnych- opracowanie briefu, ustalenie harmonogramu, planowanie struktury publikacji
  • Kreacja graficzna – koncepcja i layout, spójność komunikacji wizualnej, psychologia kolorów, dobór fotografii; wielkość i rodzaje czcionek oraz inne elementy projektu graficznego
  • Aspekty prawne przy tworzeniu wydawnictw i tekstów promocyjnych – prawa autorskie, prawa do wizerunku

 

Tworzenie efektywnych tekstów promocyjnych to cenna umiejętność. W sztuce copywrintingu kluczowe motto brzmi – Myśl jak Klient. Zawsze pisz pamiętając o grupie docelowej.  Dobry styl w komunikacie reklamowym zależy od wielu czynników. Tu na pewno liczy się znajomość sztuki marketingu i warsztat pisarski. Aby nauczyć się pisać konkretnie, zwięźle i w jasny sposób, analizuj teksty dziennikarskie. To dobry poligon, jak krótko przedstawiać tematy.

W tekstach promocyjnych używaj strony czynnej, nie biernej. Unikaj frazesów, pustosłowia i branżowego żargonu. Ostrożnie i świadomie stosuj negatywne sformułowania lub przeczenie- nie. Konstrukcja tekstu promocyjnego musi być przejrzysta i posiadać jasną strukturę. Zawsze przestrzegaj logicznego porządku prezentacji argumentów. Używanie czasowników i ograniczenie przymiotników dynamizuje przekaz.

W tekście promocyjnym istotna rolę pełnią tytuły i nagłówki. To one decydują, czy chce się dalej czytać tekst. Oto kilka zasad, by tworzyć hipnotyczne nagłówki:

  • Opowiedz historię
  • Intryguj, pobudzaj ciekawość
  • Stosuj pytania
  • Pisz newsowo
  • Nawiązuj do zainteresowań ludzi.

Komunikat reklamowy spełnia swoją funkcję, jeśli skutecznie do czegoś namawia. Zawierać więc powinien interesująco przedstawioną obietnicę. Cechy skutecznego tekstu promocyjnego to: atrakcyjność, sugestywność, zwięzłość, oryginalność, sugestywność, łatwość zapamiętania.  Dla niektórych copywrinting to przede wszystkim pisanie haseł reklamowych. Fakt tworzenie sloganów, nie jest łatwe i bywa czasochłonne. Slogan musi być zintegrowany i spójny z komunikacją marketingową.

Powodzenia w kreacji. Umysły są jak spadochrony- działają tylko wtedy, gdy są otwarte. Thomas Devar