Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY

Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY

24 i 25 kwietnia 2010 odbyła się bezprecedensowa akcja grupy gdańskich przedsiębiorców, Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Organizacji Turystycznej Rozsmakuj się w Gdańsku – WEEKEND ZA PÓŁ CENY. Udział w niej wzięły gdańskie hotele, hostele restauracje, puby, bary, kawiarnie oraz instytucje kulturalne, w których miał obowiązywać 50-procentowy rabat.


Podczas akcji promocyjnej „Rozsmakuj się w Gdańsku – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” za połowę ceny można było nie tylko wybrać się do restauracji, ale także odwiedzić Muzeum Historyczne Miasta Gdańska (Dwór Artusa – ul. Długa Targ 43/44, Dom Uphagena – ul. Długa 12, Muzeum Bursztynu – Zespół Przedbramia ulicy Długiej, Muzeum Poczty Polskiej – ul. Obrońców Poczty Polskiej 1/2), Centralne Muzeum Morskie (wstęp do wszystkich obiektów w Gdańsku – Spichlerze, Żuraw, „Sołdek”) oraz Miejski Ogród Zoologiczny w Oliwie – ul. Karwieńska 3 (wstęp do ZOO – wszystkie bilety w cenie ulgowych). Ponadto kursowała specjalna linia tramwajowa Centrum – Oliwa z udziałem przewodnika miejskiego, który opowiadał o miejscach i zabytkach mijanych na trasie.

Ponadto korporacja Komfort Taxi zapowiedziała 50% obniżkę opłat za przejazdy na Główne Miasto w ten weekend. Została uruchomiona także dodatkowa nocna komunikacja miejska (w tym tramwaj nocny na trasie Chełm – Zaspa – Oliwa). Akcja miała charakter pilotażowy, a jeśli się sprawdzi będzie kontynuowana w latach następnych. To kolejny krok w stronę ożywienia Głównego Miasta. Lokale i instytucje biorące w niej udział są oznaczone specjalnymi plakatami „Rozsmakuj się w Gdańsku – Weekend za pół ceny”.

Oprócz drugiego już Dnia Otwartego Stadionu budowanego na Letnicy, 25 kwietnia w godz. 11.00 do 17.00; od piątku do niedzieli w kinie Neptun odbyła się 8. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych – Gdańsk DocFilm Festival (Dignity and Work). W tym samym czasie, dla pozostałych, atrakcją był Festiwal Zajawka (Festiwal Filmów Sportów Ekstremalnych); „Cztery dni francuskie na 400-lecie Konsulatu Francji w Gdańsku” oraz światowe dni książki „Rozsmakuj się w książce”.

Akcja „Rozsmakuj się w Gdańsku – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” przeszła oczekiwania wszystkich. Duża frekwencja na gdańskiej starówce przed sezonem turystycznym, szczególnie mieszkańców Trójmiasta  może cieszyć. Wzorując się na akcji „Poznań za pół ceny” zapewne udało się osiągnąć zamierzony efekt medialny. Patrząc na obydwa miasta, to Gdańsk ma większy potencjał na takie akcje promocyjne. Pozostają pytania na ile branża gastronomiczna przygotowała się do tej akcji, czy zechce kontynuować ją po sezonie i w przyszłym roku. Po pierwszych opiniach stwierdzić można, że wiele obiektów miała zbyt mało zapasów, zbyt mały personel do obsługi tak wielu klientów oraz niestety wielu wykorzystało akcję do postępowanie nie fair wobec klientów (nie wszystkie dania z karty objęte promocją, wycofywanie najtańszych pozycji z karty, podwyższenie cen na kilka dni przed akcją, aby rabat był de facto niższy). Pierwsze gorące wnioski dotyczą branży gastronomicznej  Należy poczekać na podsumowanie akcji, w tym również informacje z hoteli, muzeów czy korporacji taxi.

 

Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY

Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY

Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY

Rozsmakuj się w Gdańsku WEEKEND ZA PÓŁ CENY