Pomorskie Wakacje z Kulturalną Jazdą

Pomorskie Wakacje z Kulturalną Jazdą

1 lipca br. rusza kolejna, trzecia już odsłona kampanii „Kulturalna Jazda”. Akcja została przygotowana z myślą o turystach zmotoryzowanych, spędzających swój letni wypoczynek na Pomorzu. Działania prowadzone w ramach kampanii łączą krzewienie pozytywnych zachowań i propagowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym z promocją dziedzictwa kulturowego regionu pomorskiego oraz szeregu wydarzeń i imprez o charakterze kulturalnym i rozrywkowym.

Wakacje z „Kulturalną Jazdą” to kontynuacja i rozwinięcie ubiegłorocznej inicjatywy przygotowanej wspólnie przez autostradę A1 i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną.

Pod koniec czerwca, w największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Bydgoszczy, Toruniu i w Trójmieście wraz z bezpłatną prasą rozdano 150 tysięcy kart promocyjnych. Kartka, z jednej strony, anonsuje najważniejsze szlaki kulturowe Pomorza, z drugiej zaś, uprawnia kierowców korzystających z autostrady A1, do odbioru miłych niespodzianek. Niewątpliwie dodatkową atrakcją będzie możliwość skorzystania z promocyjnej ceny na rodzinny obiad w restauracji IKEA w gdańskiej Matarni. Wystarczy zachować paragon z A1 i kupon z kartki.

To nie koniec niespodzianek. Przez całe wakacje w punktach poboru opłat na autostradzie rozdawana będzie specjalnie przygotowana na potrzeby akcji mapa turystyczno – drogowa. Każdy pojazd z rejestracją spoza województwa pomorskiego otrzyma ten podręczny przewodnik, zawierający przydatne informacje na temat szlaków kulturowych oraz atrakcji z nimi związanych, przejrzyste plany centrów miast Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz kalendarium wydarzeń zaplanowanych na najbliższe miesiące.

Jesteśmy przekonani, że wydawnictwo zdecydowanie ułatwi swobodne poruszanie się po pomorskich drogach, ale także stanie się inspiracją do zjechania z obranej trasy i odwiedzenia ciekawych miejsc czy skorzystania z bogatej oferty kulturalno – rozrywkowej – komentuje Marta Chełkowska, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Organizatorzy akcji nie zapomnieli o najmłodszych uczestnikach ruchu drogowego. Dla nich przygotowano książeczkę „Z ołówkiem po autostradzie A1”. Ta sympatyczna publikacja będzie poruszać kwestie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze szybkiego ruchu, jak również wskazywać walory turystyczne regionu. Dzieci, które ją otrzymają będą współtworzyły jej ostateczny kształt, wykonując malowanki oraz rozwiązując krzyżówki, rebusy i zadania edukacyjne.

Wakacje z „Kulturalną Jazdą” to również intensywna promocja bursztynowego dziedzictwa kulturowego regionu. Szlak Bursztynowy oferuje podróż przez wielowiekową tradycję, która na Pomorzu odcisnęła swój wyraźny ślad. Liczne ekspozycje muzealne, warsztaty edukacyjne, pokazy obróbki i szlifowania, a także pokazy mody, imprezy targowe, czy też masowe imprezy plenerowe oraz konkretne pakiety weekendowe z bursztynem w roli głównej to propozycje, które przygotowano zarówno dla turystów krajowych, jak i zagranicznych.

Wakacje z „Kulturalną Jazdą” to kontynuacja i rozwinięcie ubiegłorocznej inicjatywy przygotowanej wspólnie przez autostradę A1 i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną.

Wakacje z „Kulturalną Jazdą” to kontynuacja i rozwinięcie ubiegłorocznej inicjatywy przygotowanej wspólnie przez autostradę A1 i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną.

Trzecia odsłona kampanii „Kulturalna Jazda” jest prowadzona przez Koncesjonariusza autostrady A1, firmę Gdańsk Transport Company oraz agencję Fabryka Kreacji przy współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, IKEA i Shell. Partnerami medialnymi zostali: TV Pomorska, Radio Plus, Dziennik Bałtycki, Echo Miasta oraz portal internetowy www.naszemiasto.pl.